maanantai 23. elokuuta 2010

Kesän kukkatarha

Siinäpä se kesä vierähti mökkiä rakentaen, voisi sanoa että loma alkoi samalla kun koulukin!
"Pehmeämpiä" käsitöitä en ole ehtinyt pahemmin tehdä, aika meni lattiapohjia, lattiaa, ikkunoita ja ovia asennellessa. Itsenikin sain loukattua pariin kertaan enkä ole vieläkään parantunut täysin. Koulua on ollut jo pari viikkoa ja olen käynyt siellä jopa kolmena päivänä, ei alkanut tämä kouluvuosi kovin hyvin!
Olen kumminkin ehtinyt suunnittelemaan ensimmäisen työn ja huomenissa pääsen luomaan siihen loimen, kudomme pellavasta sisustus tyynyparin johon painamme ja etsaamme kuviot.
Viime vuonna kudoimme villa huovat (omani on vielä koulussa,joten ei vielä kuvaa), minä keräsin omat ja joidenkin luokkakavereiden tutkaimet (loimen loput), siitä tuli ihan mukava kasa lankaa.
Ajattelin kokeilla vapaahuovutusta uudelleen, eka kerralla sain vain tuhoa aikaiseksi ja lankojen menetys harmitti, nyt minulla oli "ilmaista" lankaa ja muuhun nuo langanpätkät ei oikein kelvanneetkaan. Poimin väriltään yhteen sopivat langanpätkät ja aloin sommitella niitä lakanan päälle, kun olin tyytyväinen sommitelmaan levitin työn päälle muovia ja rullasin putkeksi, sitten vielä narulla tiukasti kiinni ja sukkahousujen sisään, huovutus tapahtui 40 asteen kirjopesussa.



Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen, vaikka en oikein tiedä mitä tälle teen!
Työn koko on n. 60cm x 150cm.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti